Kártyalapok

Paul... Paul Morveaux. Az első név. Egy sárga ajtó. Meg egy McDonalds, ahol papírkoronákban marhultunk. Elmosódott zenék az évtized elejéről.
Szőke srác, képzőre (vagy iparra?) akart menni. Azt hiszem, szerelmes voltam bele. Amiée, a Zöld Szívkirálynő kiderítette, hogy jelenleg Bordeauxban van elmegyógyintézetben. Miért fáj? Nem is emlékszem rá. Vagy mégis?
Ijesztőek az uralkodók - ha marginálisan is, de emlékeztetnek Rájuk a Csigaházból. A kiszámíthatatlan, értelmetlen dolgok, mi? Egy sárkány, aki már sokat segített nekem, mielőtt találkoztunk volna - miért segít? Mit vár cserébe? Mit tehet ellenem?
A részeg Mefisztó. Aki szerencsésen megbontotta a formaságokat. A fém-lady meg a minipápa. Emlékeztetnem kellett folyamatosan magamat, hogy emberek. Voltak. Emberiek. Emberi érzelmekkel bírnak.

Beszéltek hozzám sokan. Az alakváltó lány, Avril a pult mögül. Fáradt volt és elkeseredett. Szüksége volt valakire, akihez beszélhet. A Homoksrác. Milyen lehet megcsókolni a homokot? Ha vannak körülöttem, akkor tovább tudok haladni. Az Írisszagú férfi - szüksége van arra, hogy jó legyen nálam? A friss, tapasztalatlan, ámde gyönyörű lánynál?
Mit láthatnak bennem? Mire lehetek jó?

Én mit akarok? Cécile, a nagyszemű, jól látta, mit nem. Nincs bennem elég... düh ahhoz, hogy ütni akarjak vissza. Nem kell a szigorú rendszer, a megkötő szabályok. Elegem van belőlük. Nem vonulok apácának. Élni akarok.
Csak élni? Lehet. Lehet, hogy többet. Volt, hogy meg akartam váltani a világomat. Azt hiszem. De nem emlékszem rá. Van egy hetem összeszedni azt, aki voltam, aki lehettem volna, aztán valamit dönteni kell.
Akarok tudni? Nincs bennem vágy a tudásra. De túlélni akarok. És a tudás hasznos. Szükséges. Praktikus.
Azt mondják, van időm, nem azonnal kell válaszolni. Azonnal csak feldobnék egy érmét, és mondanék valamit. Megnézem,az idő mit kezd a kártyalapokkal. Az utolsó pillanatban még mindig húzhatok - de akkor berakok egy üres lapot is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ostrander Ilona

Barbara

Karel